4 voordelen van een Facebook-bedrijfspagina

Anno 2020 zien we het nog steeds voorbijkomen: bedrijven die op Facebook geen bedrijfspagina hebben, maar een persoonlijk profiel gebruiken. Dat ziet er niet alleen tamelijk onprofessioneel uit, het ontneemt je ook de nodige praktische voordelen. We zetten de belangrijkste hieronder voor je op een rijtje.

Met een bedrijfsprofiel kun je adverteren

Alleen met een bedrijfsprofiel kun je ook op Facebook adverteren. Met een persoonlijk profiel is dit niet mogelijk. En dit is belangrijk, want door te adverteren op Facebook kun je een groot bereik creëren. Je kunt dit bovendien heel specifiek instellen, zodat je zeker weet dat je jouw doelgroep bereikt. Je vergroot daarnaast vermoedelijk ook je aantal volgers, wat de kans op likes en reacties op niet-gesponsorde berichten ook weer doet toenemen.

Onbeperkt aantal volgers

Over volgers gesproken: met een persoonlijk profiel op Facebook kun je ‘slechts’ 999 vrienden hebben. Voor een privépersoon is dit doorgaans meer dan voldoende, maar je bedrijf wil je natuurlijk niet gelimiteerd worden. Dat hoeft dan ook niet met een bedrijfsprofiel, waarop je een onbeperkt aantal volgers kunt verzamelen.

Een bedrijfspagina is een reclamezuil

Facebook-bedrijfspagina’s zijn zo ingericht dat je er alles op kwijt kunt over je bedrijf, op herkenbare plekken. Zijn mensen op zoek naar contactgegevens, dan weten ze die, door de herkenbaarheid van bedrijfsprofielen, gauw te vinden. Verder kun je er informatie kwijt over de achtergrond van je bedrijf, kun je verschillende diensten uitlichten, call-to-action-buttons gebruiken en nog veel meer. Zo’n bedrijfspagina is dus ook echt bedoeld om schaamteloos reclame te maken!

Je mág promotie maken

En dat is niet voor niets. Volgens de Facebook-richtlijnen, waarmee je akkoord gaat wanneer je je aanmeldt op Facebook, is het met een privé-account niet toegestaan om dit voor promotionele doeleinden te gebruiken. Juist dáárom zijn er bedrijfsprofielen bedacht. Post je op een persoonlijk profiel dus te pas en te onpas reclame-uitingen en verander je de naam ook nog eens in je bedrijfsnaam, dan heb je grote kans dat Facebook ingrijpt en je profiel blokkeert. Zeg maar dag tegen je opgebouwde bestand aan volgers!