Hoe definieert een bedrijf online marketing?

Online marketing wordt gedefinieerd door het gebruik van tal van online tactieken en kanalen om in contact te komen met klanten waar ze veel van hun tijd doorbrengen: online. Van de website zelf tot de online branding assets van een bedrijf – online reclame, e-mailmarketing, online brochures en daarbuiten – er is een spectrum van tactieken die onder de paraplu van ‘online marketing’ vallen.

De beste online marketeers hebben een duidelijk beeld van hoe elke online marketingcampagne hun overkoepelende doelen ondersteunt. En afhankelijk van de doelstellingen van hun marketingstrategie kunnen marketeers een grotere campagne ondersteunen via de gratis en betaalde kanalen waarover ze beschikken.

Een content marketeer, bijvoorbeeld, kan een reeks blogberichten maken die dienen om links te genereren van een nieuw e-boek dat het bedrijf onlangs heeft gemaakt. De social media marketeer van het bedrijf kan dan helpen deze blogberichten te promoten via betaalde en organische berichten op de sociale media-accounts van het bedrijf. Is er niemand die de online marketing beheert in uw bedrijf? Dan kunt u dit laten uitbesteden bij een online marketing bureau.

Pay Per Click (PPC)

PPC is een methode om verkeer naar uw website te genereren door een uitgever te betalen elke keer dat op uw advertentie wordt geklikt. Een van de meest voorkomende soorten PPC is Google Ads of search engine advertising, waarmee u betaalt voor de top slots op de zoekmachine van Google resultaten pagina’s tegen een prijs per klik van de links die u plaatst. Andere kanalen waar u PPC kan gebruiken zijn:

  • Betaalde advertenties op Facebook: hier kunnen gebruikers betalen om een video, afbeelding bericht of diavoorstelling te presenteren, die Facebook publiceert naar de nieuwsfeeds van mensen die overeenkomen met het publiek van je bedrijf.
  • Twitter Ads-campagnes: Hier kunnen gebruikers betalen om een reeks berichten of profielbadges te plaatsen in de nieuwsfeeds van een specifieke doelgroep, allemaal gewijd aan het bereiken van een specifiek doel voor uw bedrijf. Dit doel kan websiteverkeer zijn, meer Twitter-volgers, betrokkenheid bij tweets of zelfs app-downloads.
  • Gesponsorde berichten op LinkedIn: Hier kunnen gebruikers betalen om berichten rechtstreeks naar specifieke LinkedIn-gebruikers te verzenden op basis van hun branche en achtergrond.