Hoe kun je zelf goede teksten schrijven voor je website?

En waar moet je dan op letten? Als je onderneemt en een website hebt, wil je natuurlijk ook nieuwe klanten via je website werven. Daarvoor heb je goede, aantrekkelijke teksten nodig op je website. Uit deze teksten moet blijken dat jij een specialist bent. Deze teksten moeten jouw potentiële klanten overtuigen, zodat ze uiteindelijk voor jou kiezen. Als je geen professionele tekstschrijver voor je website wil inhuren, lees dan snel verder. Je komt dan te weten waar je op moet letten als je zelf teksten schrijft voor het internet.

Tekstschrijver voor website teksten

Een tekstschrijver voor website teksten let er vooral op dat de teksten die hij schrijft opvallen bij Google. Dit moet gebeuren op een eerlijke manier. Het is dus niet de bedoeling dat jij je website stiekem volpropt met het woord ‘scheermesjes’ als jij scheermesjes verkoopt met je webwinkel. Dan riskeer je het tegenovergestelde effect en dan wordt je dus helemaal niet meer gevonden. Je loopt dan heel veel klanten mis. Een goede website tekstschrijver schrijft natuurlijke teksten. Dat wil zeggen dat je allereerst schrijft voor mensen, niet voor Google. Verplaats je in jouw mogelijke klanten, en vraag je af wat voor teksten zij zouden willen lezen en waarom.

Als je er niet voor kiest om jouw SEO teksten te laten schrijven, moet je ook letten op de toon van de tekst op je website. Deze moet vriendelijk zijn, en begrijpelijk voor jouw doelgroep. Als jouw doelgroep namelijk bestaat uit vrouwen van 40 jaar en ouder, moet je geen teksten schrijven waarin je straat- of jongerentaal gebruikt. Potentiële klanten ben je dan zo weer kwijt, die bekijken je website misschien eventjes, maar raken dan verward en gaan naar jouw concurrent. 

Hoe kom je erachter hoe jouw doelgroep communiceert? 

Research! Dat hoort ook bij het werk van een SEO schrijver. Deze doet eerst goed onderzoek naar de doelgroep. Wat zijn het voor mensen, jouw klanten? Waar halen ze hun boodschappen? Waarom? Hebben ze kinderen of niet? Als je eenmaal een goed beeld hebt van jouw ideale klant, dan kun je schrijven met dit beeld in jouw hoofd – alsof je letterlijk voor deze persoon schrijft. Kan niet missen!