Waarom zou je Google Ads uitbesteden aan echte specialisten?

Een nieuw bedrijf dat zich heeft ingeschreven bij de Kamer van Koophandel kan behoorlijk wat reclame verwachten. Allerlei aanbieders willen je graag op weg helpen en tegelijkertijd de ondernemer als klant strikken. Gratis advertentietegoed van Google is ook een cadeautje dat je tegemoet kunt zien. Maar heeft het zin om Google Ads in eigen hand te houden of kun je beter AdWords uitbesteden?

AdWords is nu Google Ads

Het is geen nieuws, toch weet nog lang niet iedereen dat AdWords nu Google Ads heet. Het idee blijft verder hetzelfde: Als bedrijf wordt je beter zichtbaar voor nieuwe klanten. Je betaalt alleen voor interactie, niet voor weergave. Als iemand dus een betaalde plaatsing ziet maar hier niet op klikt dan betaal je hier als adverteerder niet voor. Dit betekent dat je vrijwel zeker de juiste doelgroep zult bereiken.

Zijn Google advertenties effectief?

Een beproefde methode om beter vindbaar te zijn als bedrijf is het optimaliseren van de zakelijke website om zo hoger te komen in de zoekresultaten van Google. Dit heet SEO wat door online marketing bureaus wordt verzorgd. De effecten van zoekmachine optimalisatie kunnen wel even op zich laten wachten. Als je bij wijze van spreken een partij verse aardbeien wilt verkopen dan kun je niet maanden wachten tot de optimalisatie resultaat oplevert. Google advertenties worden direct na publicatie actief.

Zelf doen of uitbesteden?

Het is altijd goed om als organisatie basiskennis te vergaren over belangrijke onderwerpen, je hoeft echter niet alles tot in detail te weten. Als de stroom uitvalt is het praktisch om te weten hoe je een stop vervangt maar een complete stoppenkast vervangen laat je liever over aan een elektricien. Dit geldt ook voor AdWords uitbesteden. Het is altijd goed om de AdWords tools te bekijken om te doorzien hoe online adverteren werkt, maar om het hoogste rendement op je investering te behalen kan een gespecialiseerd bedrijf je tijd besparen en een hoger rendement opleveren.